خدا بود و دیگر هیچ نبود

 

 

 

 

ای خدای بزرگ، من این مسئولیت تاریخی را در مقابل تو به گرده گرفته ام و تنها تویی که ناظر اعمال منی و فقط تویی که به او پناه می جویم و تقاضای کمک می کنم. 

 

ادامه مطلبو از دست ندین:

 

من مسوولیت تام دارم که در مقابل شداید و بلایا بایستم، تمام ناراحتی ها را تحمل کنم، رنج ها را بپذیرم، چون شمع بسوزم و راه را برای دیگران روشن کنم، به مردگان روح بدمم. تشنگان حق و حقیقت را سیراب کنم.  

***   

ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم، آن گاه خود خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم. 

 

 

***   

 

من بزرگتر از آنم، که به خاطر پاداش محبت کنم یا در ازای عشق تمنایی داشته باشم. من در عشق خود می سوزم و لذت می برم و این لذت بزرگترین پاداشی است که ممکن است در جواب عشق من به حساب آید. 

 

***   

 

 شمع بودم، اشک شدم، عشق بودم، آب شدم. جمع بودم، روح شدم. قلب بودم، نور شدم. آتش بودم، دود شدم. 

 

***   

 

 من تصمیم دارم که از این به بعد آدم خوبی باشم، دست از گناهان بشویم، قلب خود را یکسره تسلیم خدا کنم، از دنیا و مافیها چشم بپوشم. تنها، آری تنها لذت خویش را در آب دیده قرار دهم.  

 

***   

 

چه زیباست در راه معشوق، تحمل درد و رنج کردن، زیر سنگ های آسیاب حیات خرد شدن، در دریای غم فرو رفتن، به خاطر حق متهم شدن، و نفرین و لعنت شنیدن، و از همه جا رانده و از همه کس مطرود شدن.  

 

***   

 

چه زیباست که به ارزش های خدایی ملتزم ماندن و به خاطر خدا رنج بردن و به خاطر حق پافشاری کردن و زیان دیدن، و از همه چیز خود صرف نظر کردن و فقط وفقط به خدا اندیشیدن و به سوی خدا رفتن .  

 

***   

 

چه زیباست شمع شدن و سوختن و راه را روشن کردن و کفر و جهل را به مبارزه طلبیدن و هیولای ظلمت را به زانو در آوردن و وجود خود را شرط اساسی برای پیروزی نور بر ظلمت کردن .

 

***   

 

 چه زیباست که فقط با خدا ماندن و از همه عالم بریدن، مطرود همه مردم شدن، به کلی تنها ماندن و هیچ پناه گاهی جز خدا نداشتن و به کلی از همه جا و همه کس نا امید شدن و هیچ امیدی و آرزویی و روزنه نوری جز خدا نداشتن .  

 

***   

 

چه زیباست مرگ را در آغوش کشیدن و به ملاقات خدا شتافتن، و بر همه مظاهر وجود مسلط شدن، و بر همه عالم و قوانین دنیا حکومت کردن و جبر تاریخ را به خاک کشیدن، و مسیر تاریخ را دگرگون کردن، و شیطان قوی پنجه و سخت جان را شکست دادن، و زیبایی انسان را در بزرگترین تجلی تکاملی خود نشان دادن .  

 

***   

 

تاریخ نشان می دهد که سر نوشت دردناک 1400 ساله شیعه محال است که تغییر پیدا کند و مسیر جدیدی بیافریند، قضا و قدر، امر داده است که شیعه، همیشه در مبارزه دائم ضد ظلم وستم، زیر چرخ دنده های نظام های شیطانی خرد شود، در آتش حقد و کینه، نفرت و انتقام، اکثریت جاهل و مغرض و مصلحت طلب بسوزد، در طوفانی از سختی و اتهام، خطر و تهمت و ظلم و یاس گرفتار شود، در گردابی از بلا و مصیبت، شکست و درد، رنج و غم اسیر گردد و هیچ راه نجاتی برای او جز شهادت باقی نماند و هیچ آرزویی جز لقاء پروردگار در دل آنها نروید و هیچ انتظاری جز درد، غم و مصیبت، دل های پژمرده آنها را پر نکند.

نظرات 11 + ارسال نظر
بابک شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ

من تصمیم دارم که از این به بعد آدم خوبی باشم... .

قریب یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ

مهربان سلام
چند روز نبودن یا بودن و تو خود بودن
باید به دوست خوبمان بابک بگویم که ما هم خیلی خیلی طالب این سعادت بزرگ آدم شدنیم حال اگر ایشان راه را یافته اند و عزم جزم کرده اند خوشحال میشیم رمز این اراده را به ما هم بدهند.

عبد دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ب.ظ

سلام
فکر کنم رمزش را شهید چمران بهمون گفتن:
خدا بود و دیگر هیچ نبود...
اگر واقعا تو زندگی این جوری باشیم به نظرم دیگه باید آدم خوبی شده باشیم!

صادق پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.f13.ir

سلام
امیدوارم هممون آدم خوبی باشیم
با مطلبی راجع به هاشمی به روزم

۳۰۱۰۴۰ پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:27 ب.ظ http://301040.blogsky.com

با این کتاب خاطرات خوبی دارم

ب مثل بسیجی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ http://basijepezeshki.blogsky.com/

سلام
عید مبعث مبارک
به روزم

ایـــــــــــران مـــــــــــا دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ق.ظ http://iranemun.mihanblog.com

سلام
مرسی که به بلاگم سر زدی.
خدا قوت.

محمدی نور دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ب.ظ http://mohammadinoor.blogsky.com/

سلام خدا قوت

بنت الهدی سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:34 ق.ظ http://shamimnarges.blogfa.com

...ای کاش خانه ی دل هر لحظه کعبه ببیند . ایکاش انسان هر لحطه در مکه و مدینه باشد...آنگاه زندگی رنگ دیگری خواهد داشت .
موفق و موید باشید

علی سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ http://313dez.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی داری
خوشحال میشم به منم سر بزنی

مهدی یکشنبه 14 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:32 ب.ظ http://yadeyaran35.blogfa.com

سلام
مطالبت خیلی خوب بود
مطالبت رو به دوستم ایمیل کردم
انشاء اله که راضی باشی

سلام
معلومه که راضیم!!
به دوستت سلام برسون.
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد