منتظری مرد

حسینعلی منتظری در گذشت 
 

 حسینعلی منتظری شب گذشته در سن 87 سالگی در منزلش دار فانی را وداع گفت.

گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسینعلی منتظری شب گذشته در منزلش دار فانی را وداع گفت. یوسف صانعی و ابراهیم امینی در منزل منتظری حضور یافته و درگذشت او را تسلیت گفتند.
حسینعلى منتظرى در سال 1301 خورشیدى (1340 هجرى قمرى -‏ ‏1922 میلادى) در شهر نجف آباد در 24 کیلومترى غرب اصفهان به دنیا آمد و در سال 1320 برای ادامه تحصیل از اصفهان عازم قم شد. وی شب گذشته در سن 87 سالگی در قم از دنیا رفت.
حسینعلی منتظری که قبل از پیروزی انقلاب سوابقی انقلابی در مبارزات به رهبری امام خمینی(ره) داشت، پس از انقلاب به توصیه های حضرت امام که خواستار پاک کردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نکرد و در نهایت بعد از ارتحال امام اجازه داد نیروهای مخالف امام راحل خاطراتی را برای او تنظیم کنند. در این خاطرات نسبت های ناروایی به امام وارد شد. دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران پاسخی برای آیت الله منتظری تهیه کرد، ولی دولت خاتمی اجازه انتشار این خاطرات را نداد ولی این پاسخ در نهایت با مجوز موسسه نشر آثار امام منتشر شد.
وی اوایل انقلاب به قائم مقامی رهبری امام انتخاب شد اما به دلیل اتخاذ مواضعی علیه نظام اسلامی در تاریخ 06/01/68 توسط حضرت امام خمینی(ره) از قائم مقامی رهبری عزل شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
ب مثل بسیجی یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:42 ب.ظ http://basijepezeshki.blogsky.com/

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل پیام خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هو الباقی!

رحلت عالم زاهد ومجتهد والاقدر؛مجاهد نستوه؛فقیه، کلامی ، جامع معقول و منقول حضرت آیت الله العظمی منتظری رضوان اله علیه را به ساحت مبارک حضرت ولی الله الاعظم ؛به حوزه های علمیه؛به همه ارادتمندان؛دوستداران آن فقید سعید و بیت شریف و بستگان و فرزندان محترمشان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.

عالم و متفکر و فقیه بزرگواری رخ در نقاب خاک کشید که در عرصه علم و عمل همه عمر پر برکت خود را در مسیری که رضایت خداوند را در آن می دانست مصروف کرد و برای خدا و خدمت به بندگان او و دفاع از میهن و مردم؛رنجها؛دربدریها و زندانها و شکنجه‌ها را با سینه‌ای گشاده تحمل کرد و عزیزترین سرمایه‌اش یعنی فرزند عزیز و مجاهدش حجه‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری را نیز تقدیم انقلاب و راه خدا کرد.

آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پایه های انقلاب بزرگی بود که به رهبری ممتاز حضرت امام بالمال به پیروزی رسید.

بدون تردید فقدان این عالم ربانی برای اسلام و تشیع و بخصوص حوزه‌های علمیه خسارتی بزرگ است و از خدا می‌خواهم که آنرا به لطف بیکران خود جبران نماید و روان پاک این عزیز را در بحبوحه رضوان و بهشت خود متنعم گرداند.

سید محمد خاتمی
29/09/1388
نظرشما درباره این تعابیر چیه؟

با سلام بنده در خسارت بزرگ بودن مرگ ایشان برای حوزه ها تردید دارم.
مگراینکه آشوبگران به بهانه مرگ وی مسبب این خسارت بزرگ باشند.

[ بدون نام ] دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:19 ب.ظ

پیکر آیت الله منتظری تشییع شد
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۳ خبرنامه
پیکر آیت الله حسینعلی منتظری ساعت 9 صبح امروز از بیت او به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیکر منتظری از بیت نامبرده با حضور جمعی از مقلدان او از مسیر خ شهید منتظری، خ حجتیه و خیابان ارم به سوی حرم تشییع شد و از در شبستان ‌وارد حرم شد.
در حال حاضر آیت‌الله شبیری زنجانی در حال اقامه نماز میت بر پیکر منتظری است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد