مخالفت اولمرت با طرح آتش بس مصر

اولمرت ضمن مخالفت با طرح آتش بس مصر شرط های جدیدی از جمله آزادی شالیت را مطرح کرده است
[ 12/05/2008 - 08:17 ب.ظ ]
قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

  ایهود اولمرت نخست وزیر صهیونیست ها با طرح آتش بس مصر مخالفت ورزیده و شرط های جدیدی را مطرح کرده است.

اولمرت در دیدار امروز دوشنبه خود با عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر که سرگرم بازدید از رژیم صهیونیستی برای پیشنهاد طرح صلح می باشد؛ ابراز داشت که اسراییل شرط آزادی گلعاد شالیت را در شروط اساسی برقراری آتش بس کنجانده و در نظر گرفته است.

وی گفت که اسراییل خواستار آتش بس می باشد به شرطی که حماس قاچاق سلاح از سینا به نوارغزه و تقویت نیروی نظامی و ذخیره سازی سلاح را متوقف کند. وی تاکید کرد که ارتش اسراییل باید در کرانه باختری در مورد تعقیب مبارزان فلسطینی آزادی عمل داشته باشد.

منابع سیاسی بلند پایه صهیونیست ها اعلام کردند که اگر شرایط اسراییل پذیرفته نشود؛ آتش بسی برقرار نخواهد شد.

بنا به گزارش رادیو عبری عمر سلیمان نقطه نظرات اشغالگران را به طرف فلسطینی انتقال خواهد داد و پاسخ آنان را نیز به سمع صهیونیست ها خواهد رساند.

سلیمان در این دیدار با ایهود باراک وزیر جنگ صهیونیست ها نیز دیدار کرد که باراک به دنبال این نشست تصریح کرد که اسراییل آزادی شالیت را شرط اساسی دست یابی به آتش بس می داند و معتقد است که باید هرچه سریعتر در این زمینه پیشرفتی حاصل شود.

باراک در دیدار با سلیمان تهدید کرد که اسراییل در مقابل ادامه حملات موشکی ساکت نخواهد نشست و اگر این اقدام فلسطینیان متوقف نشود به عملیات نظامی دست خواهد زد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد