350 کودک فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی

350 کودک فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی (گزارش)
[ 11/05/2008 - 03:18 ب.ظ ]
غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

  موسسه "دفاع از اسرای فلسطین" فاش ساخت که نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون 6200 کودک فلسطینی را بازداشت کردند که 350 نفر آنان همچنان در بند زندان ها و بازداشتگاه های این رژیم قرار دارند.

این موسسه در گزارشی اعلام کرد: کودکان اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی در معرض انواع شکنجه های فیزیکی و روانی قرار دارند و این مساله عواقب ناگواری بر روح و روان کودک می گذارد که آثار آن برای مدت ها به همراه کودکان خواهد بود.

در بخشی از این گزارش آمده است که صدها کودک بازداشت شده، در داخل زندان از مرز هجده سالگی گذشته اند و همچنان در قید بازداشت قرار دارند. رژیم صهیونیستی در زمینه بازداشت کودکان قوانین نظامی خاص خود را اجرا می کند. این رژیم کودکان 16 سال به بالا را بالغ دانسته و با آنان مانند بزرگ سالان برخودر می کند.

20 دختر بچه اسیر

در بخشی دیگر از گزارش مرکز دفاع از اسرای فلسطین همچنین آمده است که از مجموع 98 اسیر زن در بند زندان های رژیم صهیونیستسی، 20 نفر کودک زیر هجده سال هستند. این گزارش می افزاید که برخی از کودکان در درون زندان در شرایطی بسیار بد و تاسف برانگیز به دنیا آمده اند به طوری که برخی مادران دست و پا بسته زایمان کردند و این مساله نقض آشکار همه قوانین انسانی و زیر پا گذاشتن کلیه موازین بین المللی است.

نوزادان اسیر

موسسه دفاع از اسرای فلسطین در گزارش خود همچنین اعلام کرد که برخوی نوزاد در شرایط بسیار بدی همچنان در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند. "یوسف الزق" (سه ماهه) از جمله این نوزادان است. فاطمه الزق ساکن محله الشجاعیه یوسف را در زندان به دنیا آورد و به همراه فرزند خود همچنان زندانی هستند. "نور" از دیگر نوزاران اسیر فلسطینی است. "منال غانم" ساکن اردوگاه طولکرم در کرانه باختری مادر نور است که هنگام بارداری، بازداشت و در زندان وضع حمل نمود و به همراه نوزاد خود تاکنون در حبس به سر می برند. "خوله زیتاوی" نیز فرزند خود غاده را در زندان به دنیا آورد و مادر و فرزند همچنان در قید بازداشت هستند. "سمر صبیح" نیز در حالی که اشغالگران دست و پاهایش را بسته بودند فرزند خود "براء" را به دنیال آورد. "میرفت طه" نیز در یک چنین وضعیتی نوزاد خود "وائل" را زایمان کرد.

بر اساس این گزارش، کودکان اسیر فلسطین در بندهایی بازداشت هستند که هیچ کس نمی تواند لحظه ای در آن دوام بیاورد و مسئولان زندان به هیچ یک از نیازهای کودکان پاسخگو نیستند و تمامی قوانین مربوط به حمایت از حقوق بشر به ویژه حقوق کودکان را زیر پا می گذارند.

نقض قوانین بین المللی  

 این گزارش می افزاید که کودکان اسیر در زندان ها و مراکز بازجویی به ویژه در زندان های "اوفر"، "مجدو"، "عتصیون"، "نقب"، "جلمه"، "بتاح تکفا"، "مسکوبیه" و "عسقلان" به روش ها و شیوه های غیر قانونی در معرض انواع شکنجه بدنی و روانی قرار دارند. یکی از روش های شکنجه کودکان این است که آنان را در سلول های یک الی یک و نیم متری حبس می کنند به طوری که نور خورشید به این زندان ها نمی تابد و سلول ها تهویه مناسبی ندارند. در این سلول ها تنها یک شکاف کوچک آن هم برای دریافت اندکی غذا وجود دارد.

انواع شکنجه کودکان اسیر

در این گزارش به نقل از برخی اسرای کودک آمده است: بازجویی و شکنجه کودکان اسیر پس از سه روز آغاز می شود. کودکان از همه نیازهای ضروری خود محرومند. صهیونیست ها کودکان را بارها و برای مدت های طولانی مورد بازجویی قرار می دهند و در بسیاری موارد به آنان اجازه خواب یا برآورده کردن نیازهای شان داده نمی شود. آنان همچنین می افزایند که مسئولان زندان های صهیونیستی در زمینه درمان به موقع کودکان سهل انگاری می کنند و در برخی موارد به آنان پیشنهاد می دهند که به صف مزدوران بپیوندد و حتی گاهی کودکان را به این کار مجبور می کنند. بازجویان صهیونیستی کودکان را تهدید می کنند که اگر با سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی همکاری نکنند باید بقیه عمر خود را در پشت میله های زندان سپری کنند.

در بخشی دیگر از گزارش موسسه دفاع از اسرای فلسطینی آماده است که نزدیک به 105 کودک اسیر، زیر پانزده سال هستند. و از مجموع اسرا، 322 نفر ساکن کرانه باختری، 22 نفر ساکن قدس اشغالی، 6 نفر ساکن نوار غزه می باشند. همچنین 156 کودک اسیر محکوم به حبس، 187 نفر در انتظار محاکمه و 7 نفر محکوم به بازداشت موقت هستند.

اسرای بیمار

80 کودک اسیر فلسطینی بیمار هستند که رژیم صهیونیستی به بیماری آنان هیچ گونه توجهی نمی کند و اجازه نمی دهد که اخبار مربوط به این بیماران و اوضاع اسفبار آنان فاش شود. این تعداد اسرا به درمان به موقع نیاز مبرم و در وضعیت بهداشتی و روانی بسیار بدی قرار دارند و با توجه به این مساله، بر همه نهادها و موسسات حامی حقوق بشر ضروری است که هر چه زودتر به یاری آنان بشتابند.

شایع ترین بیماری در میان کودکان اسیر

شایع ترین بیماری ها در میان کودکان اسیر عبارتند از: حساسیت، نارسایی کلیوی، کم خونی، بیماری های پوستی، دندان درد، گوش درد، سردرد، درد استخوان، ناراحتی چشمی، معده درد، ذات الریه، بیماری کبد، بیماری اعصاب و روان، کمر درد، رماتیسم مفاصل و گردن، سردرد مزمن، شکستی و سوختگی

شکنجه و ارعاب کودکان

موسسه دفاع از اسرای فلسطین در گزارش خود همچنین خاطر نشان ساخت که کودکان اسیر در طول بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار دارند. بر پایه این گزارش، اغلب کودکان در خانه های شان در ساعات پایانی شب بازداشت شده اند. و نظامیان صهیونیست برای بازداشت کودکان و به منظور ایجاد رعب و وحشت در دل آنان و خانواده های شان از سگ های پلیسی و سلاح استفاده می کنند و گذشته از این به شدت کودکان را به باد دشنام و ناسزا می گیرند.

این موسسه تاکید می کند که نظامیان صهیونیست در هنگام بازداشت، چشم و دست و پای کودکان را می بندند و آنان را به باد مشت و لگد می گیرند و با قنداق تفنگ نیز آنان را کتک می زنند.

کودکان اسیر به این موسسه گفته اند که بازجویان صهیونیستی پیش از آغاز بازجویی آنان را برای ساعت های طولانی دست و پا بسته در فضایی بسیار سر می نشانند تا روحیه کودکان تضعیف شود و همچنین آنان را مدت ها در سلول انفرادی و مورد ضرب و شتم قرار می دهند و گاهی تا دوازده ساعت به کودک هیچ گونه آب و غذایی نمی دهند.

بازجویان صهیونیستی هر لحظه بر سر کودکان فریاد و به آنان ناسزا می گویند. به مدت چندین روز به کودکان اجازه حمام کردن یا تعویض لباس داده نمی شود. صهیونیست های غاصب همچنین کودکان را مورد آزا و اذیت جنسی قرار می دهند و این مساله تاثیری بسیار ناگوار بر روان کودک در آینده خواهد گذاشت. نظامیان صهیونیست کودکان را پیوسته تهدید می کنند که در صورت عدم همکاری، اعضای خانواده آنان را نیز بازداشت و شکنجه خواهند کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنیا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:58 ب.ظ http://behniamis.blogsky.com

چه غم انگیز

لعنت خدا بر غاصبان صهیونیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد