درددل های آزادانه در غیاب رئیس دانشگاه آزاد

Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درددل های آزادانه

 در غیاب رئیس  دانشگاه آزاد

 

نشست "کالبدشکافی یک پرونده" با موضوع سیری در عملکرد دانشگاه آزاد که با حضور عباس سلیمی نمین، علیرضا زاکانی و بدون حضور عبدالله جاسبی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شده بود، با حاشیه های زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سایت تحلیلی خبری دانشجویان مستقل، در این جلسه که یکی از طولانی ترین جلسات سالهای اخیر به شمار می رفت با پر شدن سالن در دقایق آغازین برنامه همراه بود .

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد در مراسم بررسی پرونده دانشگاه آزاد در دانشگاه امیرکبیر گفت: ای کاش مدیران بر اساس ضوابط انتخاب می‌شدند و ای کاش فیلتر انسانیت وجود داشت تا مدیران از آن عبور می‌کردند و به دانشجویان به عنوان برده نگاه نمی‌کردند.

 

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد شهرری که بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست کالبدشکافی یک پرونده با موضوع سیری در عملکرد دانشگاه آزاد در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر سخن می‌گفت با اشاره به سخنان یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر اینکه آقای جاسبی زندگی دوباره‌ای به من بخشید، اظهار داشت: من در پاسخ به ایشان می‌گویم که زندگی دوباره را خدا به انسان‌ها می‌بخشد.

وی با اشاره به حضورش در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، تصریح کرد: ما نامه‌های متعددی برای پاسخ گویی مسئولین دانشگاه آزاد نوشتیم اما گریه بچه‌های دانشگاه آزاد درآمد و کسی پاسخگو نبود.

این دانشجو به دو ترم محرومیت از تحصیل خودش درست یک ماه پس از تاسیس تشکل دانشجویی در دانشگاه اشاره و اضافه کرد: این محرومیت به لطف آقای جاسبی به یک ترم کاهش یافت و باید انصاف داشت اما در مجموع سوال من این است که آیا تشکل صنفی و دانشجویی مستقلی در دانشگاه آزاد وجود دارد.

این فعال دانشجویی به ارتقای یکی از مسئولین سابق دانشگاه آزاد شهرری به سرپرستی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اشاره و عنوان کرد: عملکرد این فرد در زمان ریاستش در دانشگاه آزاد شهرری با اعتراض بیش از 1000 دانشجو، نهاد رهبری و اساتید دانشگاه روبرو بوده است حال چرا با این مشکلات ارتقای پست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه آزاد مدیریت کلانی بوده و کسی منکر زحمات آقای جاسبی نیست، اظهار داشت: آیا وقت آن نرسیده که آقای جاسبی پس از 25 سال مدیریت بلامنازع در دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دهد.

این دانشجو با بیان اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد با نفرت فارغ التحصیل می‌‌شوند، گفت: آیا این اشکال در سیستم مدیریتی نیست که با دانشجویان ارتباط برقرار نمی‌کنند.

وی به صدور حکم کمیته انضباطی برای 43 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد شهرری بدون حضور آنها در این کمیته انضباطی اشاره و اضافه کرد: طرفداران آقای جاسبی انتقاد از وی در نبود او را غیر اخلاقی می‌دانند اما آیا صدور حکم غیابی برای دانشجویان غیر اخلاقی نبود.

وی به ادعای دانشگاه آزاد مبنی بر عدم اطلاع از این نشست اشاره و خاطر نشان کرد: عدم اطلاع ایشان به یک جوک شبیه است چرا که چگونه ممکن است که خبر به گرمسار، شهر ری و ... می‌رسد اما به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نمی‌رسد.

این فعال دانشجویی با طرح این سوال که آیا صرف 5/1 میلیون دانشجو در مجموعه دانشگاه آزاد نشان دهنده کیفیت بالای آن است، افزود: ای کاش مدیران بر اساس ضوابط انتخاب می‌شدند و ای کاش فیلتر انسانیت وجود داشت تا مدیران از آن عبور می‌کردند و به دانشجویان به عنوان برده نگاه نمی‌کردند.

در این قسمت از برنامه بود که عباس سلیمی نمین از برخی حضار خواست به هنگام سخنرانی دانشجویان دانشگاه آزاد که منتقد این دانشگاه هستند خواست از ایشان فیلمبرداری نکنند.

بر اساس این گزارش بعضی افراد اعزامی که خود را دانشجویان دانشگاه آزاد واحد های گرمسار، دماوند و... معرفی می کردند به وسیله اتوبوس های این دانشگاه در ابتدای این جلسه وارد سالن شدند. دو تن از این افراد با اظهار بی اطلاعی از دلیل آمدنشان به دانشگاه امیرکبیر عنوان کردند یکی از اساتید ما را به اینجا آورده است.

ستاریان در ادامه ضمن تشکر از حضور سلیمی نمین و زاکانی برای حضور در برنامه خطاب به دانشجویان گفت: ما همچنان با دفتر دانشگاه آزاد برای دعوت دکتر جاسبی تماس می گیریم که تا به این لحظه هیچ پاسخی مبنی بر مثبت یا منفی بودن حضور وی در این برنامه به ما اعلام نکرده اند.

بر اساس این گزارش، در همین حال بود که علی خضریان از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پشت تریبون قرار گرفت و اطلاعیه ای که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اصلا از برگزاری این میزگرد در دانشگاه امیرکبیر اطلاعی ندارد برای دانشجویان قرائت کرد.

در ادامه ستاریان خطاب به دانشجویان گفت: چه طور امکان ندارد که دکتر جاسبی از برگزاری چنین میزگردی بی خبر باشد در حالیکه دانشجویان دانشگاه آزاد واحدهای دماوند ، گرمسار، تهران جنوب و علوم تحقیقات از این برنامه اطلاع دارند و هم اکنون نیز در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر حضور یافته اند.

مجری برنامه در ادامه  بار دیگر به دانشجویان گفت: دوستان بنده همچنان با دفتر دکتر جاسبی برای دعوت ایشان در تماس هستند ولی بنده به عنوان یک دانشجو این اقدام دکتر جاسبی را غیراخلاقی می دانم.

ستاریان ادامه داد: جاسبی و دفتر ایشان طی اطلاعیه بر روی سایت ایسنا اعلام کرده اند که ما از این میزگرد خبر نداریم در حالیکه بسیاری از دانشجویان شهرستانی دانشگاه آزاد، در این برنامه هستند، این توهین به شعور دانشجویان حاضر در برنامه است.

ستاریان خطاب به دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: شما دوستان دکتر جاسبی اگر می توانید از ایشان برای پاسخگویی وقت بگیرید چرا که ظاهرا وی دوستان ما را تحویل نگرفت.

در این هنگام تعداد زیادی از دانشجویان با تشویق وی را همراهی کردند.

از نکات دیگر این برنامه حضور خانم س کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد بود که برنامه را به صورت کامل با ضبط صوت ضبط می کرد .

در ادامه مراسم سلیمی نمین با ابراز خرسندی از ایجاد فضای آزاد برای دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: خواهش می کنم این مسئولین دانشگاه آزاد که با هدفی خاص از منتقدین با تلفن همراه خود فیلمبرداری می کنند ، دیگر این کار را انجام ندهند.

سلیمی نمین در پایان گفت: جنبش دانشجویی قادر است که بالاتر از جاسبی را به پاسخگویی وادار کند که این جمله با تشویق حضار همراه بود.



 

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:46 ق.ظ

آقای جاسبی دانشگاه آزاد را که با پول بیت المال ساخته شده خصوصی میداند.

سعید دوشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ http://f10.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ باهالی داری امیدوارم موفق بشی.اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

سلام سعید جان امیدوارم از نظراتت بیشتر بهره مند شویم.
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد