وزراى کشور و اقتصاد تغییر مى کنند

دکتر غلامحسین الهام، سخنگوى دولت:

وزراى کشور و اقتصاد تغییر مى کنند

• تا زمان مصاحبه هفتگى روز شنبه گذشته با خبرنگاران
از تغییرات کابینه اطلاع نداشتم
• صبح روز شنبه تلاش کردم آقاى رئیس جمهورى را
به روال سایر روز ها که نشست خبرى دارم و قبل از
مصاحبه در دیدارى کوتاه خدمت ایشان مى رسم، ملاقات
کنم اما ایشان شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت
را در برنامه داشتند و ملاقات و گفت وگوى تلفنى هم
میسر نشد؛ به هر صورت تغییرات تا زمان
مصاحبه اینجانب قطعى نشده بود

گروه سیاسى ـ سخنگوى دولت با بیان این که تا زمان مصاحبه هفتگى روز شنبه گذشته با خبرنگاران از تغییرات کابینه اطلاع نداشتم، اعلام کرد که وزیران اموراقتصاد و دارایى و کشور تغییر مى کنند.

 

دکتر غلامحسین الهام در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سؤال که روز شنبه گذشته شما در نخستین نشست خبرى خود با خبرنگاران داخلى و خارجى در سال جدید، تغییرات در کابینه را رد کردید و اکثر رسانه ها به نقل از شما خبر تغییرات گسترده در کابینه را دروغ ۱۳ خواندند، آقاى رئیس جمهورى در مطلبى که در وبلاگ شخصى خود منتشر کردند این تغییرات را یک سیاست از قبل اعلام شده که ادامه خواهد داشت عنوان کردند و پس از سخنان روز شنبه شما، در همان روز نیز وزیر اقتصاد تلویحاً تغییر خود را تأیید کرد. آیا این دوگانگى که باعث ادامه گمانه زنى ها شده است، نشان دهنده وجود تعارض در اطلاع رسانى دولت نیست گفت : بنده اصلاً در آن مصاحبه واژه دروغ سیزده را به کار نبردم بلکه بر اساس متن پیاده شده از نوار که در دسترس خبرنگاران هم هست گفتم، خاصیت تعطیلى طولانى مدت رسانه ها در این تعطیلات پیدا کردن سوژه هاى لابد داغ بعد از تعطیلات است و رسانه ها هم نیاز به استراحت خوبى داشتند.
وى افزود: ولى بالاخره سکوت طولانى مدت منجر به سوژه یابى مناسب هم مى گردد. بخصوص سیزدهم، که تعطیل بود و بالاخره باید سناریوى سیزدهى روز هفدهم منتشر بشود. من هم تعجب کردم از فضاى پوشش رسانه اى این خبر در آغاز کار دولت در سال جدید.
سخنگوى دولت اضافه کرد: یکى از خبرنگاران در میان حرف من پرید و بلند گفت که دروغ سیزده بوده و در خبر برخى ها این کلمه را به نقل از من گفتند.
الهام گفت: بنده تا روز یکشنبه گذشته از این تغییرات اطلاعى نداشتم، هرچند خبر احتمال تغییرات در برخى سایت ها از روز پنجشنبه هفته پیش منتشر شده بود ولى در جلسه طولانى روز پنجشنبه هیأت دولت و استانداران که از صبح تا بعداز ظهر ادامه داشت، همه آقایانى که در مورد آنها شایعه مطرح بود به طور فعال حضور داشتند و حتى آقاى دانش جعفرى در آن جلسه ضمن ارائه گزارشى از سرمایه گذارى در کشور، برنامه هاى وزارت اقتصاد را براى هماهنگى و کمک به استان ها جهت جذب بیشتر سرمایه گذارى تشریح کردند که به این موضوع در مصاحبه هم اشاره کردم.
وى ادامه داد: ضمن آن که صبح روز شنبه تلاش کردم آقاى رئیس جمهورى را به روال سایر روز ها که نشست خبرى دارم و قبل از مصاحبه در ملاقات کوتاه خدمت ایشان مى رسم، ملاقات کنم اما ایشان شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت را در برنامه داشتند و ملاقات و گفت وگوى تلفنى هم میسر نشد، به هر صورت تغییرات تا زمان مصاحبه اینجانب قطعى نشده بود.
سخنگوى دولت اظهار داشت: آنچه اکنون قطعى است اراده تغییر در دو وزارتخانه است که آقاى رئیس جمهور روز یکشنبه به من گفتند که با دو تن از همکاران خود در دولت شخصاً صحبت کرده و نظر خود را با آنان در میان گذاشته اند و از آنان خواسته اند در جاى دیگرى به دولت کمک کنند.
دکتر غلامحسین الهام در ادامه در پاسخ به این سؤال که ممکن است بگویید این وزرا چه کسانى هستند گفت: در وزارتخانه هاى اقتصاد و دارایى و کشور جابه جایى انجام خواهد شد و ان شاء الله از خدمات این همکاران عزیز دولت در جاى دیگرى استفاده مى شود.
سخنگوى دولت در پاسخ به این پرسش که چه کسانى جایگزین آنها خواهند شد تصریح کرد: این از اختیارات رئیس جمهورى است که تا زمان معرفى وزیر جدید به مجلس سرپرست تعیین کند، من هم نمى دانم چه کسى معرفى مى شود، کمى صبر کنید رسماً اعلام مى شود. چرا گمانه زنى کنیم
وى در پاسخ به این پرسش که آیا وزیران پیشنهادى جدید به مجلس هشتم معرفى مى شوند، گفت: بهتر است صبر کنیم. به هر حال قانون اساسى
۳ ماه اداره وزارتخانه ها را با سرپرست ممکن مى داند. سخنگوى دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات موجب بى ثباتى نمى شود، گفت: بیان احتمال تغییرات و گمانه زنى ها و تحلیل ها ، عوارض دارد. اما تغییرات، نه لزوماً مسئولیت ها، فرصت خدمتگزارى است که ازلحظه لحظه آن باید استفاده کرد. خدمت اصالت دارد بقیه امور ابزار است و همه مجموعه دولت در کار ها و خدمت همین نگاه را دارند.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ب.ظ

چرا زمزمه تغییر وزیر کشور باید قبل از دور دوم انتخابات مجلس شنیده شود؟!

[ بدون نام ] شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:25 ق.ظ

شماره بعدی تلنگر کی منتشر میشه؟!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد