فرزندملت

 

فرزند ملت

 

براى مردم همه کشورها در مقاطع مختلف، لحظات ناب و خطیرى وجود دارد که در این لحظات، روح ملت در یک پیکر واحد تجسم مى یابد و گویى یک تن، یک ملت مى شود تا به میدانى بزرگ و سرنوشت ساز روانه شود. در چنین لحظاتى، آحاد ملت، کوچک و بزرگ و زن و مرد، فارغ از جنس و صنف و سلیقه و عقیده، چشم به یک تن مى دوزند. نفس ها در سینه حبس مى شود، قلب ها به تپش مى افتد، همه دست به دعا برمى دارند و آنگاه که آن یک تن سربلند از میدان به در مى آید، همگان حلاوت پیروزى را چنان در جسم و جان مى یابند که گویى آن یک تن، خود آنها بوده و چنان نشاط و غرور و طراوتى کل جامعه را در بر مى گیرد که با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست. شاید در چنین لحظاتى بتوان اتحاد ملى را به معناى واقعى کلمه احساس کرد.
بى هیچ غلو و اغراقى، سخنرانى رئیس جمهورى اسلامى ایران در دانشگاه کلمبیا از همین سنخ لحظات خطیر و تاریخى بود. دکتر احمدى نژاد بارها و بارها در مجامع داخلى و جهانى سخنرانى  هاى بسیار مهم و تأثیرگذار داشته است اما به جرأت مى توان گفت حضور و سخنرانى او در دانشگاه کلمبیا از جنس دیگرى بود. از جنس همان لحظات نابى که گویى کل ملت ایران یک تن شده و روح کلى ملت به مصافى سنگین مى رفت.

پیش از حضور رئیس جمهور اسلامى ایران در دانشگاه کلمبیا، سنگین ترین تهاجم تبلیغاتى سال  هاى اخیر، علیه ایران و دکتر احمدى نژاد توسط کارتل  هاى رسانه اى وابسته به صهیونیزم در آمریکا ساماندهى گردید. برخى رسانه  هاى صهیونیست آمریکا نظیر فاکس نیوز- که تریبون حاکمان کنونى کاخ سفید محسوب مى شود - طى چند روز منتهى به حضور احمدى نژاد در دانشگاه کلمبیا، سخیف ترین اکاذیب و اهانت ها را علیه ایران و نماینده عالى آن منتشر کردند. صهیونیست هاى مقیم نیویورک نیز تمام توش و توان خود را براى تحقیر رئیس جمهور ایران به کار گرفته بودند. حتى برخى تحلیلگران بر این اعتقادند که انگیزه  هاى مسئولین دانشگاه کلمبیا از دعوت دکتر احمدى نژاد، چندان اخلاقى نبوده و آنها به دنبال اهداف دیگرى از جمله تحقیر ملت ایران بوده اند. اظهارات زشت و نامعقول رئیس این دانشگاه نیز چنین احتمالى را تقویت مى کند و نشان مى دهد که انگیزه هاى این دعوت نمى تواند ربطى به دموکراسى و آزادى بیان داشته باشد.

با وجود همه این مسائل، رئیس جمهور ایران با اتکا به منطق اسلام و اعتماد به عظمت فرهنگ ملت ایران پاى در دانشگاهى گذاشت که به اعتراف رئیس آن، مرکز علمى صهیونیست ها در آمریکاست. بسیارى از صندلى  هاى محل سخنرانى دکتر احمدى نژاد توسط عناصر صهیونیست اشغال شده بود. گروهى از صهیونیست ها نیز به سرکردگى وزیر خارجه رژیم نامشروع اسرائیل در خارج از محل سخنرانى، معرکه گرفته و برخى عناصر حقیر ضدانقلاب نیز آنان را همراهى مى کردند.

اما بر خلاف همه پیش بینى ها، نماینده عالى ملت ایران، چنان کریمانه و با منطق و استدلال و در عین حال مقتدرانه و با توکل و ایمان ظاهر شد که در همان نخستین دقایق سخنرانى او براى همگان مسجل گردید که صهیونیست ها و نومحافظه کاران بازنده، باید خود را براى غبن و حقارتى تاریخى آماده کنند.
دکتر احمدى نژاد با یقین و منطقى درخور نمایندگى ملت بزرگ ایران، هم از حقوق این ملت و فرهنگ و تمدن والاى ایرانى دفاع کرد و هم نظام سلطه را به گونه اى به محاکمه کشید که تا به امروز در چنین وسعتى سابقه نداشته است.
علاوه بر آحاد مردم، تقریباً تمامى جریان ها و گروه هاى سیاسى جز آنان که حقد و کینه، چشم و گوششان را بسته است شهادت مى دهند که فرزند ملت دکتر احمدى نژاد به شایستگى از پس این مصاف عظیم برآمد و به سرافرازى، این ملت بزرگ و باسابقه را نمایندگى کرد.
اهانت منفعلانه و حقیرانه آن رئیس دانشگاه باید در همان حد جدى گرفته شود که دکتر احمدى نژاد جدى گرفت. او کریمانه و در چند جمله مختصر، با منطق قرآنى به آن فرد جاهل عالم نما «سلام» کرد و گذشت. اهانت رئیس دانشگاه کلمبیا به روشنى بیانگر شکست کاخ پوشالى لیبرال - دموکراسى در برابر عظمت و منطق نماینده شایسته اسلام و ایران بود. او کار دیگرى غیر از این نمى توانست انجام دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد