ماجرای امیرکبیر

 

         حلاجی یک واقعه

 

 

           

ماجرای دانشگاه امیرکبیر را حتماً شنیده اید: روز یکشنبه هفته گذشته یک نفر به همراه گروهی از افراد مرتبط با خود تلاش می کرده یک اعتراض صنفی جمعی از کارگران را به «اقدام علیه نظام» تبدیل نماید توسط نیروی انتظامی دستگیر شد. وی روز بعد در اعترافات خود فاش کرد که قرار است فردا- یعنی روز سه شنبه گذشته- یک انفجار مهم در دانشگاه امیرکبیر اتفاق بیفتد. فردای آن روز، چهارنشریه- ریوار، سحر، سرخط و آتیه- بطور همزمان در غذاخوری دانشگاه فوق توزیع می شود. قلم واحد، صفحه بندی مشترک، سیاق واحد مطالب، سوژه ها و روش های اتخاذ شده و زمان انتشار این چهار نشریه هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که این چهار نشریه در واقع یک نشریه اند و توسط یک مرکز منتشر شده اند.
این چهار نشریه همزمان به حساسترین مقدسات اسلامی - پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و...- اهانت کرده اند و با درج «کاریکاتورهای موهن» جریان نشریات اروپایی- بلژیک و...-را تکرار نموده اند.
مطالب شدیداً اهانت آمیز آن چهار نشریه- که در واقع یک نشریه است- بطور طبیعی و قابل پیش بینی با واکنش نیروهای فراوان مذهبی این دانشگاه- و خارج از آن- مواجه می گردد ولی این دانشجویان و اساتید با نگاه به موارد گذشته به سرعت اوضاع را به کنترل خود درمی آورند و مانع بروز حادثه مالی و جانی می شوند.اما یک گروه از همان باند که منتشرکننده آن روزنامه ها بوده اند، با چوب و چماق به دفتر رئیس دانشگاه امیرکبیر حمله می کنند و خساراتی را به آن وارد می نمایند و این شایعه را شکل می دهند که بسیج دانشجویی دانشگاه و نیروهای مرتبط با آن، خود، برای خارج کردن دفتر تحکیم وحدت از دور، دست به انتشار چهار نشریه زده اند و البته بعضی هم نادانسته انگشت اتهام را به سمت دفتر تحکیم وحدت می برند. ولی طولی نمی کشد که همگان درمی یابند ماجرا این نیست .

           ماجرای این هفته دانشگاه امیرکبیر که خیلی از مسایل را روشن کرد یکی از

           صدها ماجرایی است که طی ماههای اخیر با آن مواجه بوده ایم و البته

          با پیگیری تک تک آنها متوجه می شویم، دست هایی در کار است تا با

          راه اندازی «موج خشونت» مانع حرکت جمهوری اسلامی به سمت اهداف خود شود .

اما در خاتمه ذکر این نکته هم لازم است: اهانت به مقدسات معمولا در زمانی اتفاق می افتند که یک پیروزی خیره کننده و اساسی به دست آمده است.اهانت به مقدسات در دانشگاه امیرکبیر درست در زمانی اتفاق می افتد که با همت اساتید دلسوز همین دانشگاه- و دانشگاه صنعتی شریف و...- کشور ما حلقه های سست توطئه غرب را کنار زده و به مرحله نیمه صنعتی سوخت هسته ای دست یافته است. باید بدانیم که پیروزی های بزرگ ایران در ماجرای هسته ای، ماجرای لبنان، ماجرای عراق و... برای غرب بسیار زجردهنده است و طبعا ناسزا پاسخ کسی است که توان پاسخ ندارد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
sajadian دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:04 ق.ظ

عالی بود. آفرین

you`re welcome!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد