ترکش های نگاه

 

   ترکشهای نگاه

 

فکرمی کنی از((نگاه)) تا ((نگاه))چه فاصله ای است؟گاهی عشق های خیابانی واتوبوسی عامل ((ویروس))است،چرا؟چونکه آلوده است!

یابایدنگاه هاراپاک ساخت ، یا دل و جان را در برابر نگاه های وسموم و ناپاک" واکسینه" کرد . کدام یک عملی تر است و کدام یک در اختیار توست ؟ سربازی را در میدان نبرد تصور کن ! ترکش توپ و خمپاره و گلوله های کشنده از هر طرف می آید . اگر این سرباز در سنگری موضع بگیرد یا پشت خاکریزی خود را ز اصابت ترکش ها محافظت کند ، یا حتی با خوابیدن روی زمین ، خود را ز تیررس دور نگاه دارد ، شانس سلامت  برایش بیشتر است . ولی... اگر بی سنگر و خاکریز و بی حفاظ در دشتی گسترده  در تیررس دشمن قرار گیرد ف به زودی آسیب دیده و از رده خارج میشود . حال وقتی در محیط پیرامون ،نگاه های آلوده از هر طرف مثل ترکش میبارد و رابطه های مغرضانه دام گستری های موزیانه ای برقرار و گسترده است ، و هوس بازانی ، در پی شکاراند و شیدانی به دنبال کام جویی های شیطانی و حیوانی ، ایا ساده لوحی نیست که انسان شرط احتیاط را از دست بدهد و بی گدار به آب بزند و بدون واکسینه کردن خود و کنترل و خنثی ساختن مسمومیت نگاه های آلوده در معرض بارش ترکش های خطرناک قرار دهد ؟ چه بسیار نگاه ها ، که تیر های شیطانی است وچه بسیار گناه ها ، که زاییده نگاه ها یا در معرض نگاه بودن است. پس

فاصله چندانی میان "نگاه" و "گناه" نیست!بیچاره آنان که خوش باورند ودر

تور نگاه می افتند و به دست و پا زدن می پردازند وآخرش ، اسارت!

و بیچاره تر آنان که در "دام لبخند" می افتند و می پندارند که تنها معشوق و یگانه یار ان " لبخند فروش" صیادند و نمیدانند چه بسیار مرغان ساده لوح به طمع دانه ، گرفتار دام شده اند و به جای گلشن با طراوت به قفس مرگ افتاده اند فکر میکنید چه تعداد فریب خوردگان خام " پشت دیوار ندامت" گرفتار حسرت و اندوه اند ؟

آیا آمار مصدومین"ترکش نگاه" را دارید ؟

آیا ضایعات"تیر های مسموم نگاه " را میشناسید ؟

میدانید چه تعداد مبتلایان به ویروس هوس در بستر گناه آرمیده اند ؟

اگربرای خواهران ما"سنگرحجاب"حفاظی دربرابرترکشهای نگاه وگناه است.برای برادرانمان نیز"واکسن تقوا"عاملی برای مقابله بامسمومیت نگاه است.کنارهرنگاه،دوفرمان است:دل وشیطان می گوید:چشم بدوزودین ورحمان می گوید:دیده فروبند.تاتوکدامین رااطاعت کنی .

ودردوراهی "دل"دستور و "دین"فرمان کدامیک رابه سودوجدان وایمان خودشناسی بپذیری .شایدباکنترل نگاه ها بشودآمارتلفات ترکشهای "چشم ناپاک"راکاهش دادشاید بارعایت پوشش وپرهیزاز خودآرایی وخودنمایی بتوان تیرنگاه های آلوده رابه سنگ ناکامی زد.شم هارابازکنید...ازهرطرف ،بارش تیروترکش گناه است!درسنگر"عفاف" موضع بگیرید!

  دل ها اگرازموعظه آدم می شد                        

 شایدتلفات معصیت کم می شد

ازاین همه کشته های درگیری نفس

  ای کاش گزارشی فراهم می شد 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:26 ق.ظ

درکل مقاله خوبی بود. به نظر من اگر جوانان فرصت بروز استعدادهای خود را بیابند و موفقیت را درک کنند شاید دیگر نیازی به خودارایی و عرضه زیباییهای خود در جامعه نداشته باشند.زیرا این گونه بی عفتی ها متاسفانه نتیجه کمبودهای درونی دختران و پسران جامعه است.

باتشکر از دقت نظر شما .انشاالله در آینده از نظرات شما بیشتر استفاده کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد