فیلم ۳۰۰

 

The movie 300

 

قضیه فیلم ۳۰۰ این روزها خیلی داغه ! اما حتما می پرسین موضوع چیه ؟!
فیلم
۳۰۰ ساخته ی فرنک میلر خالق کامیک  شهر گناه  و بی باک  هست و در مورد جنگ ایران و یونان باستانه . این فیلم در باره ی حمله ی ارتش خشایارشاه به یونان و نبرد آنان با اسپارتی ها برای فتح یونانه.
نکته ی درخور تامل و تاسف برانگیز این فیلم، چهره ای است که از ایرانیان در فیلم معرفی می شه و به نمایش در می آد و اونها رو افرادی خشن، وحشی، نادان و نفرت انگیز جلوه می ده که چیزی
 جز کشتن نمی دونن و ابله هستند که در برابر ۳۰۰ یونانی خوش تیپ و فداکار شکست می خورند.

به هر حال فیلم به شدت توهین آمیزه ، گرچه از سایر ابعاد روی اون کار بسیار زیادی شده و زیباست.
ساخت و ترویج این فیلم نشون می ده که جریانی در حال فرهنگ سازی و تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی جهان بر علیه ایرانی هاست و می خوان ما ایرانی ها رو ترور شخصیت کنن.
اما چه باید کرد ؟!
 به نظر من راه اساسی
 مقابله با تولیدات فرهنگی ، تولید فرهنگیه و دست اندرکاران فرهنگی کشور اعم از دولتی و غیر دولتی باید آستینها رو بیش از پیش بالا بزنن و با معرفی و ترویج عناصر ارزشمند فرهنگی در قالب های گوناگون هنری مثل نقاشی و نمایش و فیلم های سینمایی و ...در صحنه ی کارزارمبادله ی فرهنگی حاضر شوند.

حضور در این صحنه باید با توجه به آیه ی« ... و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة ... » صورت گیرد. بدون تردید فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما ، ویژگیها و توانمندی های بالقوه ای دارد که می تواند و باید به دست هنرمندان و فرهنگ دوستان این مرز و بوم به حالت بالفعل درآید و این راه اساسی در میدان تعامل و تبادل فرهنگ هاست. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد