فَکذَّبوه فإنّهُم لَمُحضَرون

  

 فَکذَّبوه فإنّهُم لَمُحضَرون  

 

« پس او را دروغگو شمردند ، و قطعا آنها ( در آتش ) احضار خواهند شد . »  ( سوره صافات ، آیه 127 )

به مناسبت سالگرد حضور تاریخی مردم در انتخابات 22 خرداد 88 که مشارکت 85% مردم به تعبیر رهبر معظم انقلاب  «جز در رفراندوم 12 فروردین 58 » نظیری ندارد ، تصمیم گرفتم بخشی از دستنوشته هایم در آن تاریخ را بازخوانی کنم.

یادآوری این خاطرات خالی از لطف نیست .

با ما همراه باشید :

 متعاقب افشاگری های احمدی نژاد‍‍ در مناظره با موسوی ، موج جدیدی از تخریب و اهانت به رئیس جمهور آغاز شده ، کلید آغاز این موج را موسوی ، با دروغگو خواندن احمدی نژاد زد .

سی دی های تخریب احمدی نژاد با عنوان « سی دی 90 سیاسی » یا « مچ گیری احمدی نژاد » به تعداد بیش از 5 میلیون حلقه تکثیر و در سراسر کشور توزیع شده است .

راست و دروغ را به هم آمیخته اند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند .

شمشیر ز رو بسته جهاد آمده اند

انگار به جنگ عدل و داد آمده اند

اینها هدف از قیامشان رهبر ماست

با حمله به احمدی نژاد آمده اند

دیشب را تا صبح احیاء گرفتیم . پیش از اذان صبح ، برادرم به نیت انتخابات قرآن را باز کرد : آیه 127 سوره صافات آمد . کاملا گویاست ، ببینید چه بلایی دارند سر کشور می آورند !

بیچاره امام ، حیف امام که اینها خط امامی اش باشند ! هیچگاه تا این حد امام در جامعه ای که خود از نو بنا کرد غریب نبوده است .

 به فرمان رهبر معظم انقلاب ، در نخستین ساعات در شعبه اخذ رای حاضر شدیم و به کسی که از بین 4 کاندیدا نزدیکتر به گفتمان امام (ره) تشخیص دادیم – یعنی دکتر محمود احمدی نژاد – رای دادیم .

در مظلومیت دکتر احمدی نژاد باید تاریخ بنویسد . چه جفاهایی که به دولت کردند و چه تهمت هایی که ناجوانمردانه نسبت دادند ، و بغض و کینه خود با امام (ره) و انقلاب را نمایان ساختند . اینان خط امام را مطابق با میل خود تعریف می کنند . آنها امام را استکبارستیز نمی دانند . عدالت طلب نمی دانند . مروّج فرهنگ جهاد و شهادت نمی خوانند . خدمت گذاری مردم را افتخار نمی دانند. آنها به قدرت به عنوان طعمه ای می نگرند که باید از آن در جهت رسیدن به منافع شخصی و حزبی استفاده کرد . سخن در این رابطه بسیار است . . .

احمدی نژاد هم متاسفانه در این چهارسال بهانه به دست آنها داد . برخی اقدامات شتابزده ، بعضی اظهارات نسنجیده ، عزل و نصب های نادرست ، ... ، مثلا عزل پورمحمدی وزیرکشور در زمان انتخابات مجلس هشتم، و جایگزینی کردان – مهره ی نفوذی جاسبی که جز دردسر چیزی برای دولت نداشت – از اشتباهات نابخشودنی ایشان است .

بعد هم که حاضر به قبول اشتباه خود نشد ، و کردان هم علیرغم فشارها استعفا نداد ، با فشار دانشجویان – خصوصا اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل – مجلس وی را استیضاح کرد .

در قضیه انتخابات آمریکا ، در یک اظهارنظر نسنجیده گفت « بعید می دانم صهیونیست ها به اوباما اجازه دهند به این عرصه وارد شود . » اما دیدیم که اوباما در مقابل صهیونیست ها زانو زد ، و به قدرت رسید . بسیاری نامه تبریک احمدی نژاد به اوباما را هم شتابزده می دانند . به خصوص که وی جوابی هم به آن نامه نداد . البته من اصل ارسال نامه را درست می دانم . به قول آقای احمدی نژاد ، این دیپلماسی عمومی است که با خطاب به رئیس یک کشور ، در حقیقت با افکار عمومی جهان صحبت می شود .

انتقادات دیگری هم به ایشان وارد است . مثلا حمایت از آقای مشایی – رئیس سازمان گردشگری – علیرغم صحبت های غلطش پیرامون « دوستی با ملت اسرائیل » که حتی رهبری را به واکنش واداشت .

چهارشنبه بعدازظهر، یکی از دوستان آمد پیشمان . معتقد بود محسن رضایی اصلح است ، و تز « صالح مقبول ارجح است بر اصلح نامقبول » را – که قبلا آقای ناطق طرح می کرد – خلاف نظر امام و رهبری می دانست .

در مورد اشکالات دولت ، و مواردی که خلاف نظر رهبری عمل کرده صحبت کرد . می گفت این طرز اتهام زنی احمدی نژاد به اشخاص و سران مملکت سبب شده مردم به نظام بدبین شوند و از اساس ، نظام را دزد بدانند . البته به نظر من زیاده روی می کرد ، هرچند به او حق می دهم . من هم با این طرز افشاگری موافق نبودم . به خصوص که زمینه را برای مظلوم نمایی موسوی – خصوصا درمورد همسرش زهرا رهنورد – فراهم کرد . به جای طرح پرونده تحصیلی رهنورد ، یا اتهام زنی به امثال ناطق و فرزندانش ، بهتر بود پرونده جاسبی را باز می کرد . البته رو کردن دست هاشمی ، که به محور مقابله با او تبدیل شده ، به نظر من به جا بود . یعنی حق می دهم که 4 سال هاشمی حتی یکبار از یک عمل این دولت در هیچ جلسه و تریبونی تقدیر نکرده ، بلکه با حمایت و تحریک جریان های اصلاح طلب و حتی اصولگرای مخالف دولت ، زمینه بدبینی مردم را به اقدامات انصافا حیرت برانگیز این دولت فراهم کرده ، آنوقت احمدی نژاد در مناظره با موسوی از ائتلاف « هاشمی – خاتمی – موسوی » پرده بردارد .

هاشمی سردمدار پروژه « نه احمدی نژاد » است و حتی رضایی و کروبی را نیز در مقابل وی حمایت می کند . برخلاف ژست ولایت مداری که می گیرد ، این همه اعلام حمایت رهبری از دولت نهم را نادیده می انگارد و اقدامات مثبت دولت را منفی جلوه می دهد و سیاه نمایی می کند .

البته صحبت برخی از بچه ها هم به نظر درست است : چرا در طول این 4 سال افشاگری نکرد ؟ چرا مفاسد اقتصادی را از طریق وزارت دادگستری پیگیری نکرد ؟ چرا این مسائل را در مناظره بیان کرد ؟ آیا برای جمع کردن رای بود ؟

صحبت های دوستم باعث شد یکبار دیگر در مورد رضایی به طور جدی فکر کنم . حتی با چند نفر هم مشورت کردم و انتقادات وارده به احمدی نژاد را مطرح نمودم . اما گذشته از عدم مقبولیت عمومی آقای رضایی ، بزرگترین انتقاد وارد به ایشان این است که عدالت طلبی و مبارزه با مفاسد را از گفتمان خود – که مدعی است گفتمان امام است – حذف کرده است . حتی یک موضع گیری در مورد تخلفات دانشگاه آزاد از ایشان سراغ نداریم ، اما طرحی برای پرداخت وام بلندمدت به دانشجویان دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه به صورت اقساط تهیه کرده است .

ایشان با اینکه طرح های متعددی ارائه داده ، بسیاری از آن غیرقابل اجرا به نظر می رسد . به عنوان مثال طرح « فدرالیسم اقتصادی » که آقای احمدی نژاد در مناظره اش آن را به چالش کشید ، یا طرح دولت سایه ، که خود محسن رضایی بعدا از آن عقب نشینی کرد و تا حد اتاق های فکر تقلیل داد . به هر حال با وجود همه ایراداتی که به احمدی نژاد وارد می دانم ، تصمیم گرفتم به ایشان رای بدهم . مشی عدالت طلبانه و ساده زیستی و روحیه ی پرکار و خدمت رسانی صادقانه او ، و همچنین جرات و شهامت انجام کارهای بزرگ و ورود به عرصه مبارزه ( در داخل یا خارج ) از نکات برجسته ایشان است .

اهمیت این مرور دوباره ، و بررسی محسن رضایی در این است که رای به احمدی نژاد از روی تعصب نباشد . من با قبول اشتباهات او ، مجددا وی را انتخاب کردم . امیدوارم رای بیاورد و دعا می کنم اشکالات گذشته را جبران کند و از خداوند متعال می خواهم فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک کند و پرچم انقلاب را به دست ایشان بسپارد .

نظرات 5 + ارسال نظر
برادر یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ

سلام برادر

وبلاگ جالبی به نظر می رسه
اما این که شما یه ایه از قران و تیتر بحثتون کردین و بحثتون رو بر پایه ی اون چیدین و احمدی نژاد و موسوی رو مصداق این ایه کردین درسته؟

حق نگهدارتون

سلام علیکم
این مطلب یک بیان خاطره است.
درمورد علت انتخاب آیه در متن توضیح داده شده.
تشکر از حضورتون.

رضا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:12 ب.ظ

سلام
احمدی نژاد90بااحمدی نژاد84خیلی تفاوت کرده اما باوجوداین بایدتوجه کنیم که یکی ازترفندهای شیاطین داخلی به خصوص جریان انحرافی القای زاویه گرفتن احمدی نژادازصراط مستقیم ولایت فقیه ومصادره ی ایشان به نفع خودشان است.لذاازآنجاییکه احمدی نژادهم ازخطاواشتباه مبرانیست به نظرم بابزرگنمایی اشتباهات وی نبایدبهانه به دست خناسان بدهیم.

مریم دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:18 ب.ظ http://barkhiz.blogfa.com

ساخت‌گوشت‌مصنوعی از مدفوع ‌انسانی !
به روزم

بیژن سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام
اعیاد شعبانیه مبارک
آقا امروز گفتن نباید اشتباهات دیگران را تابلو کرد بلکه باید جواب آنها را از راه درست داد و مسائل را تبیین کرد(نقل به مضمون)
یا علی

سلام بر شما هم مبارک باشد

مریم یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ب.ظ http://barkhiz.blogfa.com

خدایا از تو می خواهم به حق نامت ...

چند دقیقه ای مهمون وبلاگم باشین اگه دوست دارین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد