تحصن مقابل مجلس

در نشست خبری متحصنین مقابل مجلس 
 رعایت نشدن خطوط قرمز در برجام استقلال و حیثیت ما را لکه‌دار می‌کند   

 

 

 

طلبه روحانی و فرزند شهید ساکن قم به همراه خانواده خود با در دست داشتن نوشته هایی مبنی بر اینکه «آمریکا قابل اعتماد نیست» و «ایران زیر بار زور نخواهد رفت»، در مقابل مجلس شورای اسلامی در اقدامی معنادار سه شبانه روز را در خیابان بهارستان سپری می کند.

پس از این اقدام اعتراض آمیز حجت الاسلام عمار عمارلو فرزند شهید به همراه همسر و فرزندان خود در مقابل ساختمان مجلس شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی و دانشجویی به این حرکت خودجوش پیوستند و در حمایت از وی با دادن بیانیه و شرکت در این تحصن اعتراض خود را نسبت به این سند اعلام کردند؛ و طی دو شب گذشته دانشجویان و اساتیدی همچون حجت الله عبدالملکی استاد برجسته دانشگاه امام صادق(ع) این روحانی را همراهی می کنند.

دانشجویان پس از حضور در تحصن مقابل مجلس خیمه‌هایی را با عنوان «خیمه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر» و «خیمه خانواده‌های شهدا» برپا کردند، تحصن‌کنندگان بر این نکته تاکید دارند که خواستار لغو یکباره همه تحریم‌ها هستند و می‌‌گویند طبق برجام قرار نیست تحریم‌ها یکباره لغو شود. تحصن‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی همچون آمریکا قابل اعتماد نیست»، «هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد»، «به دشمن نمی‌شود چشم دوخت»، «اگر بناست تحریم‌ها لغو نشود برجام را برای چه بپذیریم»، «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» و ... در دست دارند.

نشست خبری متحصنین

اما امروز در سومین روز تحصن جمعی از طلاب و دانشجویان مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رعایت نشدن خطوط قرمز مذاکرات در برجام و لزوم ایفای نقش انقلابی مجلس در این خصوص، اعضای شورای متحصنین با برگزاری نشست خبری مواضع خود را در خصوص برجام و نقش مجلس در بررسی آن اعلام کردند.

به گزارش فارس؛ در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام عمار عمارلو از طلاب قم اظهار داشت: دلیل اینکه من سه روز قبل به همراه همسر و سه فرزندم شروع به تحصن مقابل مجلس کردیم به خاطر این جمله مقام معظم رهبری بود که در دیدار با جانبازی که از وی پرسید آمریکا پای خود را بین درب مذاکره گذشته تا این در بسته نشود، فرمودند این را به من نگویید به نمایندگان مجلس بگویید و به کسانی که فکر می‌کنید حواسشان نیست.

عمارلو با بیان اینکه زبان ما زبان انتقاد سازنده است، گفت:‌ من به دولت و وزارت خارجه می‌گویم که ما یک راه بیشتر نداریم و آن رعایت خطوط قرمز مذاکرات در توافق است، اگر خطوط قرمز مقام معظم رهبری رعایت شود استقلال ما حفظ خواهد شد و اگر این خطوط قرمز لکه‌دار شود حیثیت و استقلال ما هم لکه‌دار خواهد شد. 

 دو روز پس از آغاز تحصن توسط حجت الاسلام عمارلو، طلبه فرزند شهید، همسر و سه فرزندش
در مقابل مجلس شورای اسلامی، جانباز ۷۰ درصد سید محسن محسنی که چندی پیش به دیدار
رهبر معظم انقلاب رفته بود نیز به این تحصن پیوست.

جانباز ۷۰ درصد سیدمحسن محسنی در دیدار جانبازان با رهبر انقلاب با اشاره به بررسی برجام در مجلس اینگونه سخن خود را آغاز کرده بود که : نماینده‌های مجلس آنقدر که حواسشان به سانتریفیوژ و غنی‌سازی و... هست حواسشان به این نیست که آمریکا با این کار و توافق دارد پایش را می گذارد لابلای در تا این درِ مذاکره هیچ‌وقت بسته نشود و ما تا چندین سال بعد همچنان باید برویم پشت میز مذاکره و...

رهبر انقلاب در پاسخ به ایشان فرمودند: این را به من نگویید، این را به نماینده‌های مجلس بگویید، به آنهایی بگویید که فکر می‌کنید حواسشان نیست بگویید... 

متن کامل در خبرنامه دانشجویان ایران

نظرات 2 + ارسال نظر
ح شنبه 11 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ق.ظ

دمشون گرم. خدا خیرشون بده

نازنین وطن پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:05 ب.ظ http://nazaninvatan.blogsky.com

سلام
با تشکر به علت اطلاع رسانی دقیق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد