محصولی: مشایی منحرف است

پرسش و پاسخ صادق محصولی با دانشجویان 
 

 
مشایی منحرف است 
 
 
  
  
 

 
 
  
               به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس صادق محصولی از موسسین جبهه پایداری انقلاب اسلامی، شنبه در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق(ع) حاضر شد و به سوالات آنها  پاسخ داد.
 
در مسائل سیاسی اصالت با ولایت است
 
وزیر سابق رفاه در دولت نهم در ابتدای سخنانش، شاخص داشتن در مسائل اجتماعی وسیاسی را بسیار با اهمیت خواند و اصول اعتقادی مستحکم در مسائل اجتماعی را لازمه پیدا کردن شاخص دانست.
 
وی خاطر نشان کرد: ولایت الهی و سپس ولایت نبوی و ولایت ائمه و در زمان غیبت، ولایت فقیه شاخص عملکرد اجتماعی و سیاسی ما باید باشد.
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن یادآوری کلام امام مبنی بر اینکه «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» گفت: دشمن قصد دارد در بعد اجتماعی دین، غفلت ایجاد کند چرا که ولایت به منزله روح اعمال دینی ماست و بدون آن دین مان جسدی مرده و متعفن است.

محصولی گفت: در عملکردمان باید ببینیم که ولایت از چه رفتاری خشنود میشود و چه عملکردی در راستای آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی همان اسلام ناب محمدی است نه این که کاری کنیم که خوشایند جناح و حزب خودمان باشد.
 
وی با بیان این نکته که پایداری امت بر اصول انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت موجب بیداری اسلامی و سقوط فراعنه و فراتر از آن حرکت هایی مثل جنبش اشغال وال استریت شده است افزود: نباید عده و عده ی سیاسی مان را تعیین کننده همه چیز بدانیم همان گونه که اگر در جنگ بدر، با وجود ضعف مسلمانان چون از خدا کمک خواستند نصرت الهی شامل حالشان شد ولی در جنگ صفین به گفته قرآن چون به تعداد زیادشان مغرور شدند کار بر آن ها تنگ شددر ابتدا بسیاری شان فرار کردند.
 
وزیر کشور دولت نهم با ذکر این مسئله که هرگاه نتیجه گرا باشیم شکست می خوریم و هرگاه تکلیف گرا باشیم پیروز می شویم خاطر نشان کرد: که هدف وسیله را توجیه نمی کند و از ابزار خلاف شرع نمی توان برای رسیدن به هدف استفاده کرد.
 
جبهه پایداری تنها یک ائتلاف انتخاباتی نیست
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تحلیل فضای انتخاباتی کشور و تبیین اهداف جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: جبهه پایداری صرفا برای انتخابات مجلس تشکیل نشده است بلکه برای بسط گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی و حاکمیت هر چه بیشتر آن در کشور ایجاد شده است.
 
وی افزود: البته چون مجلس برای کشور بسیار حساس است، آن ها که دنبال انجام وظیفه اند احساس تکلیف می کنند.
 
محصولی با بیان اینکه احساس ما این است که دشمن در دنیا در بدترین وضع قرار دارد افزود: زمانی آمریکا به عنوان تنها ابر قدرت در جهان هر کاری که می خواست می کرد ولی الان در عراق و افغانستان و حتی در خیابان های خودش شکست خورده است.
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به سناریوی طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا به عنوان فرافکنی آمریکا گفت: ساده نگری است که فرض کنیم دشمن برای انتخابات مجلس برنامه ای ندارد و ما باید کاری کنیم که نقشه های دشمن را نه صرفا از بعدی مانند فتنه های خیابانی بلکه از ابعاد و در مدل های دیگر نیز پیش بینی کنیم و برای آن برنامه بریزیم.
 
وی ادامه داد: زمانی مسئله ما تنها فتنه بود ولی الان ممکن است بدون تابلو و یا با تابلوهایی شبیه فتنه پیش بیایند چرا که با تابلوی فتنه نمی توانند از شورای نگهبان عبور کنند.
 
محصولی در ادامه به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.
 
 مشارکت حداکثری باید سیاست نظام برای انتخابات باشد
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو در نتیجه مسئله انتخابات سال 88 گفت: در سال 88 همه تحریمی ها و ضد انقلاب ها به شرکت در انتخابات و حمایت از نامزدهایی خاص توصیه می کردند و هم استراتژی نظام مشارکت حداکثری بود و شعار ما در وزارت کشور هم مشارکت حداکثری بود و به نظر من به عنوان یک شهروند و عضو جبهه پایداری باید هدف نظام مشارکت حداکثری باشد و برای آن برنامه ریزی کرد گر چه هدف وسیله را توجیه نمی کند طبق قانون حضور فتنه گران در انتخابات انحراف است گر چه شورای نگهبان باید بدون افراط و تفریط عمل کند.
 
 نظرات مشایی در یک کلمه انحراف است
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اسفندیار رحیم مشایی گفت: من قبل از دولت نهم مشایی را نمی شناختم و نام او را هم نشنیده بودم و برداشت من این است که نظرات خاص وی مثل مکتب ایران، اصرار بر ایرانیت و قضیه منشور کوروش، مردم اسرائیل و… صرفا مطالبی که اشتباها بیان شده باشد نیست بلکه نشان دهنده چیزی است که دریک کلمه انحراف می نامم گر چه این برای مخالفت با یک نفر نسبت های سوء غیر یقینی به او بدهیم نه شرعی است و نه عقلی و به نظر من مسائل شفاف و یقینی کفایت می کند برای این نتیجه گیری که زاویه این شخص و جریان با گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی به اندازه ای است که می توان گفت انحراف است.
 
 حمایت یا مخالفت مطلق با احمدی نژاد صحیح نیست
 
محصولی در پاسخ به سوالی که بعد از قضیه 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور و رابطه اش با مشایی هنوز هم او را قبول دارید یا نه گفت: ‌بند نه تنها آقای احمدی نژاد که رفیق 32 ساله من است بلکه همه کس را با شاخصی که گفتم می سنجم و هر جا مطابقت با گفتمان انقلاب و نظر رهبری داشته باشد حمایت می کنم و هر جا با فرمایش و مطالبه رهبر زاویه داشته باشد حمایت نمی کنم بلکه مقابله هم می کنم.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه وقتی با اعتراض دانشجویان به شفاف نبودن پاسخش مواجه شد گفت: احمدی نژاد ولی فقیه نیست که بگوییم او را قبول دارم یا نه بلکه باید اعمالش را جدا جدا سنجید در اظهارنظرهایمان به عدالت و صراط مستقیم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: رفتن به شهرستان ها و رسیدگی به مناطق محروم و بین مردم بودن و عدالت محوری آقای احمدی نژاد نمره بالایی می گیرد و نباید چون از کسی خوشمان نمی آید همه کارهایش را رد کنیم.

محصولی گفت: افت حزب این است که اگر من خطا کنم هم حزبی هایم باید از من دفاع کنند به همین علت جبهه پایداری یک حزب نیست و قصد تشکیل باند و توجیه عملکرد اعضا را ندارد بلکه قصد گفتمان سازی و کار برای خدارا دارد. 

گفتمان سوم تیر همان گفتمان انقلاب بود
 
این عضو جبهه پایداری در جواب این سوال که جبهه پایداری چگونه ادعای احیای گفتمان سوم تیر را دارد در حالی که این گفتمان به لیبرالیسم فرهنگی و عدم تمکین به نظر رهبری و انکار تهاجم فرهنگی و … انجامید؟ گفت: مشکل از افراد بود نه از گفتمان سوم تیر چرا که ما گفتمان سوم تیر را همان گفتمان انقلاب می دانیم روی شاخص ها تاکید داریم زیرا که نمی توان افراد را معیار قرار داد.
 اعضای جبهه پایداری در دولت نهم و دهم با جریان انحرافی مقابله می کردند
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا وقتی درسال 88 نفوذ جریان انحرافی به مقاومت رئیس جمهور در برابر نظر رهبری انجامید جبهه پایداری را تشکیل ندادید و آیا این جبهه واقعا برای بسط گفتمان انقلاب است یا برای کسب قدرت گفت: این گفتمان و مقاومت در برابر جریان انحرافی همان زمان هم در دولت و حتی قبل تر در دولت نهم بود و فقط متشکل نشده بود.

محصولی اضافه کرد: شما می توانید از امثال آقای صفار هرندی و فتاح که الان در جبهه پایداری هم نیستند و شاید به علت حضورشان در سپاه فعالیت سیاسی شان منبع قانونی داشته باشد بپرسید که موضع اعضای جبهه پایداری در دولت در قبال جریان انحرافی چه بود.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات آقا خطاب به فراکسیون انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بر سر آرمان ها بمانید حتی اگر وکیل الدوله خوانده شوید گفت: همان الان در جبهه پایداری اند.

وزیر رفاه دولت نهم افزود: شاخص نظر آقاست و ما به تکلیفمان عمل کردیم.

وی اضافه کرد: ما قبل از زمین ماندن فرمایش آقا انحراف را فهمیده بودیم و با آن مقابله می کردیم چه در دولت دهم و چه در دولت نهم ولی دلیلی نداشت که مقابله مان را در بوق و کرناکنیم.
 
محصولی اضافه کرد: اعضای جبهه پایداری در دولت همیشه ارجاعشان به صحیفه امام بود و اظهارنظر صریح می کردند در صورتی که بقیه نمی خواستند یا نمی توانستند این گونه عمل کنند.
 
تهمت زدن به آیت الله مهدوی کنی درست نیست

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر ماموریت جبهه پایداری از طرف جریان انحرافی برای اختلاف انداختن بین اصولگرایان و انتساب آن به آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی در همه مصاحبه ها دوستان جبهه پایداری را انقلابی و متعهد و دلسوز نامیده اند و نباید به این شخصیت بزرگ نسبت های دور از ذهن داد چرا که جواب دادن در روز قیامت دشوار است.
 
ثروت اندوزی از نظر اسلام مشکلی ندارد
 
این عضو موسس جبهه پایداری در پاسخ به این که چگونه با ثروت میلیاردی و زندگی مرفه می توان به عنوان نماینده مجلس مدعی بسط گفتمان انقلاب بود با وجود این جمله امام که «تنها آن هایی تا آخر خط با ما هستند که طرح فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند» گفت: من قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارم.
 
وی افزود: نظر اسلام نسبت به کار و تولید ثروت مثبت است به شرطی که از راه مشروع به دست آید و در راه مشروع صرف شود مثلاً پوشیدن لباس چند میلیونی از نظر من مذموم است.
 
محصولی در توصیف نوع زندگی اش گفت: یکی از پسران من دانشجوی هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر و دیگری طلبه است.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: پسر من یک پراید هشتاد دارد،‌ حالا شما بروید و ببینید زندگی فرزندان کسانی را که ثروت من را مذموم می دانند چگونه است.

وی با اشاره به نقدهای علی مطهری به ثروتش خاطر نشان کرد: پسر من در دبیرستان هم کلاسی پسر آقای مطهری بود و گاهی مجبور می شد از او پول قرض بگیرد چرا که من نمی خواستم فرزندانم به گونه ای باز بیایند که بالاتر از سطح عمومی جامعه باشند.
 
یک ریال از معاملات دولتی سود نبردم، دلیل ثروتمند شدنم تورم ملک و زمین بود

محصولی ضمن بیان این که یک ریال سود از معامله ای دولتی نبرده است گفت: در دوران سازندگی فعالیت اقتصادی خاصی را شروع کردم ولی از آن جایی که بدون رشوه کار پیش نمی رفت متضرر شدم.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: فعالیت بعدی من در خرید ساختمان و بازسازی آن ها به علت تورمی که در آن زمان در حوزه زمین و ملک وجود داشت و الان با طرح مسکن مهر کاهش یافته است، باعث کسب ثروت فعلی من شد.
 
وی با بیان این که اگر فساد مالی داشتم باید تا الان سندی ارائه می شد گفت: در سال هشتاد و هشت گفتند محصولی 400 میلیارد تومان وام گرفته است و از آن زمان تا الان قرار است مدارکش را منتشر کنند.
 
محصولی ادامه داد: دوستان دانشجوی شما در نمایشگاه وزارت اطلاعات دیدند که فراری لندن نشین سندهایی را برای من جعل کرده بود تا در زمان مناسب منتشر کند.
 
بحث بر سر ثروت من را مافیای فراری نفت آغاز کردند

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: شروع بحث بر سر ثروت من از آن جایی شروع شد که وقتی برای وزارت نفت معرفی شدم، مافیای نفت فراری پیام دادند که هوای ما را داشته باش ولی من گفتم برای مقابله با همین چیز ها آمده ام.

وی افزود: امام می فرماید که گاهی دلبستگی تاجری به مال التجاره اش کم تر است از دلبستگی یک درویش به تسبیحش چرا که دلبستگی مهم است و نباید فقط برخی جملات امام را مورد توجه قرار داد.
آیت الله مهدوی کنی، یزدی و مصباح یزدی با هم همراه اند
 
محصولی در پاسخ به سوالی درباره نقش رهبری آیت الله مصباح یزدی برای جبهه پایداری و انتقادات وارد به عملکرد سیاسی ایشان با بیان این که جبهه رهبر ندارد و فقهای بزرگوار نقش رهبری معنوی آن را دارند گفت: نظر حضرت آقا درباره آیت الله مصباح مشخص است و عبارتی که درباره ایشان گفته اند درباره کس دیگری نگفته اند.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان این که بیشترین کمک ها به موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی تحت مدیریت آیت الله مصباح را مقام معظم رهبری تأمین می کنند، گفت: ببینید که در سفر اخیر آقا به قم بین ایشان و آیت الله مصباح چه گذشت.

وی در توضیح تغییر موضع آیت الله مصباح درباره دولت گفت: بسیاری هستند که اگر به سال 84 بازگردند دیگر به آقای احمدی نژاد رای نخواهند داد چرا که آن زمان چیزهایی می دیدند که الان نمی بینند و چیزهای نمی دیدند که الان می بینند.

محصولی این ادعا را که آیت الله مصباح عامل تفرقه بین اصولگرایان است را سخن منافقین و مخالفین اصولگرایان دانست و افزود: امثال آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح و آیت الله یزدی هر سه با هم دوست و همراه اند و اختلاف نظری هم اگر باشد در چارچوب نظر رهبری موجب رشد است نه نقص چرا که اختلاف علما رحمت است.

 طبق فرمایش آقا باید به دولت در دو سال آینده کمک کرد

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت ضمن یادآوری این نکته که بسیاری از بدخواهان که از ابتدا می خواستند دولت را زمین بزنند هم اکنون امیدوار شده اند گفت: نظر مقام معظم رهبری این است که باید به دولت کمک کرد تا دو سال پایانی اش را با موفقیت به پایان برساند گرچه این به معنای سکوت کردن در برابر کارهای خلاف دولت نیست.
 
به دنبال وحدتیم ولی شکل ائتلاف جای بررسی دارد
 
وی در جواب این سوال که هزینه ی عدم اتحاد اصولگرایان را بیشتر می داند یا حضور در ائتلاف یکه نمایندگان ساکتین فتنه هم در آن حضور دارند، گفت: فضای انتخابات در آینده شاید همین فضای فعلی نباشد.
 
محصولی ادامه داد: دشمن برای انتخابات برنامه دارد و ما در حال رصد کردن اوضاع هستیم و بارها گفته ایم که امیدوار به وحدتیم ولی این که این ائتلاف و اتحاد به چه شکلی باشد را باید بررسی کرد.
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در توضیح سیاست جبهه پایداری در حفظ وحدت گفت: ما نگفتیم در جلسات کمیته وحدت اصولگرایان شرکت نمی کنیم و و قتی روزنامه کیهان به اشتباه نوشت که جبهه پایداری با تمام نماینده هایش در این جلسات شرکت می کنند هم تکذیب نکردیم تا برداشت ضد وحدت از سخنان ما نشود.

وی با بیان این که در همه سال ها فضای مسمومی که علیه خودش ایجا شده را تحمل کرده و به خاطر حفظ مصالح نظام و وحدت اصولگرایان سکوت کرده است گفت: باید برای رضای خدا کار کنیم نه خوشامد جریان های سیاسی.
 
جریان انحرافی جزئی از دولت است نه اپوزیسیونی خارج از نظام
 
عضو هیئت دولت نهم و دهم گفت در پاسخ به این سوال که با وجود نفوذ جریان انحرافی در انتخاب وزرا آیا امکان حضورش در دولت های نهم و دهم نشان دهنده عملکردی هماهنگ با جریان انحرافی نیست خاطر نشان کرد: از هر فرد عادل و امینی که در دولت حضور داشته است می توانید مواضع اعضای جبهه پایداری را در قبال انحراف پرسید.

محصولی ادامه داد: به خاطر اعتراض های صریح مان می گفتند که ممکن است از دولت بیرون تان کنند و ما می گفتیم که برای انجام وظیفه آمده ایم نه برای ماندن.

وی در پاسخ به اخرین سوال مبنی بر اینکه وقتی اعضای جبهه پایداری صریحا و علنا در آن زمان علیه جریان انحرافی موضع نگرفتند چگونه به سکوت برخی اصولگرایان در جریان فتنه معترض اند در حالی که آنها هم مدعی موضع گیری و مقابله های پشت پرده با فتنه هستند گفت: جریان ضد انقلاب و فتنه گر را نمی توان با آقای احمدی نژاد که رهبری این گونه درباره اش گفته اند یکی گرفت.
 
این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: باید توجه کرد که جریان انحرافی جزئی از دولت است و نه یک اپوزیسیون جدای از جمهوری اسلامی و مرم تقابل با مجموعه دولت را باید آقا تشخیص بدهند و ما به وظیفه شرعی خود عمل کردیم.
 
محصولی در پایان گفت: مخالفان هنوز می خواهند دولت زمین بخورد ولی نظام می خواهد دو سال پایانی دولت با قوت ادامه پیدا کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد