قیام علیه فرعون

حضرت آیت الله خامنه‌ای:  
 
اطاعت محض رژیم کنونی مصر از آمریکا و اسرائیل  
 
عامل اصلی قیام مردم است 
 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه نماز جمعه امروز تهران این حوادث اخیر منطقه را بسیار مهم و یک زلزله واقعی خواندند و افزودند: اگر ملت مصر به کمک و توفیق الهی بتواند این کار را پیش ببرد، آنچه برای سیاست‌های آمریکا در منطقه بوجود خواهد آمد یک شکست غیرقابل جبران است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فارس، ایشان ادامه دادند: امروز بیش از خود مسئولان فراری تونس و مسئولان مصری، اسرائیلی‌ها نگران این حوادث هستند؛دشمنان صهیونیسم بیش از همه نگرانند و می‌دانند که اگر مصر از هم‌پیمانی آنها دست بکشد و در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد چه اتفاق عظیمی در این منطقه خواهد افتاد و پیش‌بینی‌های امام بزرگوار ما تحقق پیدا خواهد کرد لذا حوادث فوق‌العاده مهم است.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحلیل‌های جهانی درباره حوادث تونس و مصر، خاطرنشان کردند: در این تحلیل‌ها سعی می‌کنند عامل اصلی این قیام‌ها ندیده گرفته شود، و اشاره به مسائل اقتصادی و غیراقتصادی می‌کنند که البته این مسائل در حوادث اخیر مؤثر است اما عامل اصلی این حرکت عظیم مردم در تونس و در اوج آن در مصر احساس تحقیری است که در مردم به خاطر وضعیت سرانشان و نوکری آنها نسبت به آمریکا به وجود آمد.

ایشان رئیس‌جمهور مصر را "نامبارک " خطاب کردند و با بیان اینکه "این نامبارک مصر ملت مصر را ذلیل کرد "، اظهار داشتند: در تونس نیز این رئیس‌جمهور فراری، بن‌علی، به طور کامل وابسته به آمریکا بود و حتی گزارش‌هایی داریم که وی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) بود.

رهبر انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند: وابستگی، نوکری و اطاعت محض رژیم کنونی مصر از آمریکا و اسرائیل عامل اصلی قیام مردم این کشور است.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز جمعه این هفته تهران، سخنان مشروحی درباره وقایع اخیر مصر، تونس و برخی کشورهای عربی دیگر ایراد کردند.

ایشان در ادامه سخنانشان با اشاره به وابستگی کامل زین‌العابدین بن‌علی رئیس‌جمهور فراری تونس به آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور، تصریح کردند: برای یک ملت بسیار سخت است که رئیس‌ یک ملت آنهم با آن تبختر و نخوت که آدم بسیار متکبری بود، نوکر رسمی دستگاه‌های آمریکایی باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بن‌علی سال‌ها با شدت و حدت علیه مسائل مردم از جمله مسائل دین، حکومت کرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: در تونس که یک کشور مسلمان و دارای سابقه طولانی اسلامی است و مفاخری از این کشور در فرهنگ اسلامی برخاسته‌اند، مردم در زمان بن‌علی برای رفتن به مسجد می‌بایست کارت ویژه ورود به مسجد که دولت صادر می‌کرد و به همه نمی‌داد، داشته باشند و اجازه رفتن به مسجد داده نمی‌شد و حتی اجازه نماز فرادا در مساجد داده نمی‌شد و حجاب نیز رسماً ممنوع بود.

آ‌یت‌الله خامنه‌ای اسلام‌خواهی را یکی از انگیزه‌های مهم مردم تونس برشمردند و افزودند: به مجرد اینکه این خائن از کشورش فرار کرد و اوضاع به هم ریخت، دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه‌ها رفتند که این نشان‌دهنده انگیزه عمیق اسلامی است، ولی این موضوع را تحلیل‌گران غربی می‌خواهند کتمان کرده و مخفی نگهدارند.

ایشان وابستگی به آمریکا را یکی از علل قیام مردم تونس علیه سردمدارانشان عنوان کرده و افزودند: آمریکائی‌ها مایل نیستند که این موضوع گفته شود که علت قیام مردم تونس و اوج آن در مصر "وابستگی " است. اما این حقیقت قضیه است، البته در تونس یک تغییر سطحی انجام شد و رئیس‌جمهور آن فرار کرد اما دستگاه او هنوز سر کار است و خداکند مردم در کشور تونس به درستی به موقعیت خود توجه کنند و مبادا دشمن بتواند آنها را فریب دهد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران، کشور مصر را یک کشور بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: مصر اولین کشور اسلامی است که با فرهنگ غربی آشنا شد. اواخر قرن هجدهم شروع آشنایی مصر با فرهنگ غربی و اروپایی بود و اولین کشور اسلامی بود که در مقابل آن فرهنگ اروپایی و غربی ایستاد و عیوب آن را فهمید و در مقابل آن مقاومت کرد.

ایشان افزودند: سید جمال‌الدین بزرگ، آن مرد اسلام‌خواه شجاع مبارز، بهترین جایی را که برای مبارزات خود توانست پیدا کند مصر بود و شاگردانی از جمله «محمد عبده» داشت. حرکات اسلام‌خواهی در مصر چنین سابقه‌ای دارد و شخصیت‌های بزرگی از لحاظ سیاسی و فرهنگی در این کشور بودند که همه آزادی‌خواه هستند و بدین ترتیب مصر رهبر دنیای عرب به لحاظ فکری و سیاسی شد و در دوره طولانی‌ای کشورهای عرب به مصر نگاه می‌کردند.

"اسلام‌خواهی و آزادی‌خواهی در مصر موج می‌زد و البته فرصت‌های خوبی در اختیار مردم آن قرار نگرفت جز فرصت‌هایی کوتاه. مصر اولین و بزرگترین کشوری بود که به اتفاق سوریه برای قضیه فلسطین وارد جنگ شد؛ در حالی که هیچ‌یک از کشورهای دیگر اسلامی در این چند جنگ با اسرائیل ورود پیدا نکردند اما کشور مصر سربازان، ارتش، مردم و پشتیبانی‌های خود را گسیل داشت. "

ایشان با بیان اینکه مصر ملجأ و پناه فلسطینی‌ها محسوب می‌شد و حتی ملجأ و پناه بسیاری از انقلابیون دیگر کشورها بود، ادامه دادند: چنین کشوری 30 سال دست کسی افتاده که نه فقط آزادی‌خواه نیست، بلکه دشمن آزادی‌خواهی است و نه فقط ضدصهیونیست‌ نیست بلکه همراه، همکار، امین و به یک معنا نوکر صهیونیست‌هاست. کشوری که آن روز پرچم مبارزات ضدصهیونیستی در آن به همه دنیای عرب الهام بخش بود، کارش به جایی رسید که اسرائیلی‌ها و دشمنان صهیونیستی در همه فعالیت‌هایی که علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دادند متکی به کمک این نامبارک شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به جنگ غزه اشاره کرده و با بیان اینکه "مردمی که در غزه محاصره بودند الان چهار سال است که در محاصره قرار دارند " فرمودند: اگر در جنگ غزه حسنی مبارک به اسرائیلی‌ها کمک نمی‌کرد آنها نمی‌توانستند غزه را محاصره کنند. در جنگ 22 روزه غزه مرد و زن و کودک فلسطینی‌ها به وسیله آتش اسرائیلی سوختند و نابود شدند و خانه‌های آنها تخریب شد و نگذاشتند کاروان‌های کمک‌رسانی نه فقط از خود مصر بلکه حتی از دیگر کشورها از جمله مردم ایران نیز از مصر عبور کنند که در واقع حسنی مبارک اجازه این کار را نداد.

ایشان افزودند: این وضعیت حاکم در مصر مردم این کشور را به ستوه آورد و مردم مصر به خاطر طرفداری رژیم کنونی این کشور از اسرائیل و به خاطر دنباله‌روی و اطاعت محض آن از آمریکا احساس ذلت و حقارت می‌کنند که این عامل اصلی حرکت مردم مصر است. این حرکت مردم مسلمان مصر از نماز جمعه و مساجد شروع شد و شعارها،‌ شعارهای الله اکبر است و مردم شعارهای دینی می‌دهند و قوی‌ترین جریان مبارز در آنجا جریان اسلامی است و می‌خواهند این ذلت را از روی خود پاک کنند، امّا غربی‌ها نمی‌گذارند این تحلیل‌ در بین ملت‌ها و افکار عمومی عالم رواج پیدا کند و دائم به مسائل اقتصادی اشاره می‌کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:04 ب.ظ

انشا ءالله این قیام مردمی به کشورهای دیگر منطقا از جمله عربستان سعودی هم سرایت می کند.

انشا ءالله

میم.اعشا دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:36 ب.ظ

آقا سلام گرچه بلند است جایتان / می خواهم از زمین بنویسم برایتان ..... به روزم .

سلام. میلاد رسول اکرم و امام صادق (ع) بر شما مبارک باد.

سلام
بر شما هم مبارک باشد.

جواد آقایی جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ http://sahel69.blogfa.com

سلام
ممنونم که خبرم کردید
بسیار زیبا و عالی بود و قابل استفاده ....
خدا عاقبت ما را ختم به خیر نماید.

کربلا ببینمتان
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد